SMR henger használata - tévhitek és kutatási eredmények

2021.03.22


Az elmúlt időszakban a "hengerezel rendszeresen?" kérdéssel szinte minden masszázson szekáltalak titeket Ebben az időszakban még fontosabb, hogy otthon is foglalkozzatok a 'fascia megújításával'.

 Tudom, hogy mindenki egyre motiválatlanabb és leterheltebb, ezért hozok nektek néhány információt, amivel remélhetőleg meg tudlak titeket győzni arról, hogy smr eszközöket használni nem egy újabb divat hóbort, hanem szükséges és fontos része a mozgásszervi problémák megelőzésének, kezelésének.

Először pár TÉVHIT:

o Az egyik tévhit, hogy az Smr eszközök mechanikusan fellazítják az izmot és a kötőszövetet. (hoppá, hát akkor, hogy is van ez? hamarosan erről külön poszt is születik)

o A másik tévhit, hogy az Smr-ezés elegendő a fascia karbantartásához.A fascia rendszerének karbantartásához többféle stimulusra van szükség, de az igaz, hogy már azzal sokat teszünk magunkért, ha a napi rutinba beillesztünk egy 5-10 perces SMR protokollt.

Egy nagyon izgalmas kutatással szeretnélek titeket motiválni: A Journal of Bodywork and Movement Therapies-ben publikált amerikai kutatás azt vizsgálta, hogy az SMR eszközök használata hogyan hat a thoracolumbalis fascia-ra, azaz arra a deréktáji kötőszövetes területre, amelynek feszessége oly gyakran okoz krónikus derékfájdalmat.

o Ultrahangos készülék segítségével vizsgálták 22 krónikus derékfájdalommal élő tesztalanynál a deréktáji fascia vastagságát az SMR eszközökkel történő önkezelés előtt, majd azt követően.

o A kutatás bebizonyította, hogy az SMR eszközök használata jelentősencsökkentheti a krónikus derékfájdalmakat. 30 perccel az önkezelést követőenátlagosan 27 százalékkal csökkent a fascia vastagsága, és ezzel együtt a fájdalom is.

o Az előrehajlás tesztjének elvégzésével a résztvevőknél a hajlékonyság javulását is tapasztalták.Bízom benne, hogy használjátok, vagy fogjátok! Ha nem vagy biztos a használatában, akkor kérj segítséget! 

Forrás: Balance Medical Fitness